Sider

søndag 12. februar 2012

Endelig nytt spisebord

En lørdag i desember røk vår retro spisestue på gi bort på finn.no. Ikke mange minutter gikk, og  den var allerede lovet bort og søndagen etter var stua vår ganske så tom. Få dager før jul kom vår etterlengtede spisestue på plass. Etter mange runder med venting og tvil (dog kanskje bare fra min side), ende vi med [Quebec] fra [Bohus]. Vi valgte gråoljet vill eik, mens [Plain] stolene har wengebeisede ben. I bakgrunnen skimtes [Quebec vitrineskap].


Når jeg ser stua gjennom linsen sånn som dette, blir det tydelig at vi snart må få bilder opp på veggene. Rammer står klare, må bare finne motiv å fylle de med. Ønske om en annen lysekrone er også påtrengende. Drømmen, om vi hadde hatt plass, ville vært [denne]. Men [Verner Panton's Verpan Fun 10 DM] er jo fantastisk, men [Shelly] er et veldig godt alternativ.



Vårt evigvarende danske teppekupp viste seg å passe utmerket til både bord og stoler. Deilig at ikke "alt" må flyttes på eller byttes.



Trekulene til telys, fra [Henrik Steen] måtte jeg bare ha med meg hjem fra jobb, etter å ha siklet etter de i flere måneder. 



Den lille gamle indiske stenurnen fra [House Doctor] klarte jeg bare ikke å gå i fra. ELSK! Hortensiaen er fra bryllupet vårt i september 2011, som jeg har tørket.

4 kommentarer:

  1. Veldig fint, æ like Quebec :) Særli den nye "smoked oak!"

    SvarSlett
  2. Hvordan er Smoked Oak i forhold til denne? :)

    SvarSlett
  3. Smoaked oak er ganske mørk, litt svart i fargen. Her er link til bilde: http://www.bohus.no/produkter/bord/spisebord/quebec-spisebord7/

    SvarSlett