Sider

søndag 16. september 2012

DIY slør

Jeg så dette sløret fra Melissa Sweet, via [The Blushing Blog By The Shore] og MÅTTE ha det. Og joda, det skulle jo selvfølgelig koste $1500... %&¤¤/&["#%/ Og det skulle selvfølgelig ikke være mulig å få tak i her hjemme heller.


Etter en inspeksjontur med lillesøster til [Brudekjolen] i Oslo, fikk jeg god hjelp av en dame som kom med noen tips, om hvordan jeg skulle gå frem. Hun anbefalte [Rainbow Tekstil]. Og der skulle jeg finne alt jeg trengte. Sløret er 2,5 meter og jeg klipte det på frihånd tidlig en lørdag morgen. PUH... Det gikk bra!
 

 



Brudetyllen klippet jeg i sirkler på 10 cm og "foret" på 8 cm. Noen jevnere enn andre ser jeg, det er bare å trimme kanten etter at de er brettet og festet med nål.





Derfor er det enda godt (?!) det regnet mye den sommeren. Sløret tok sakte, men sikkert form i sofaen med utallige DVD'er i løpet av sommeren. Jeg er sikker jeg brukte over 30 timer. I første omgang fikk jeg laget 203 blader som skal på sløret. Men det ble totalt 247 blader festet til sløret.


 



Det skulle ta noen dager å få sydd på alle bladene. Men synes det ble bra til slutt. At et enkelt slør skal koste opp mot 1500.- er jo hårreisende. Brudetyllen på 3 meter kom på 250.- om jeg ikke husker feil. Vi teller ikke alle timene jeg har brukt...





Dette trenger du til å lage eget slør:

Brudetyll i ønsket lengde
Tekstilsaks
Nål og tråd
Knappenåler
Hårkam
Silkebånd
Tid til overs og tålmodighet
Eventuelt blonder, silkebånd, perler eller strass.
 
Flere bryllups prosjekter: [kaketoppen], [bordkortene][borddekkingen], [brudebuketten],

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar