Sider

torsdag 6. januar 2011

Vintageskatter

Titt innom den flotte nettbutikken [Elemental] for vintage interiør og møbler, det vekket selvfølgelig lysten til en liten London-tur.



Jeg kjenner at jeg snart er klar for loppemarked-tid. Man kan jo nesten bare drømme om å finne slike skatter til vårens loppemarked, men man må få ha håp...


Stuebord som kunne funket til vår nye sofa! Eller dette skikkelig røffe sofabordet med hjul!



Godt leselys ved sofaen trenger vi. Disse er perfekte.


Her ville vi fått plass til alt av glass og porselen, blir nok enda mer etter bryllupet. Vi har innsett at behovet etter vitrineskap begynner å bli prekært.


Vinracket skulle fått plass på kjøkkenet, og hyllen vet jeg ikke helt hva jeg skulle brukt til, sjarmerende er den likevel.



Bakebolle i keramikk fra 1870.


Fantastisk patina, en kan omtrent se hvor glatt platen er. En slik finish skal jeg lete etter, når vi en gang skal bytte ut spisebordet vi har i dag.


I entréen ville disse knaggene kommet godt til nytte, kanskje helst til barnejakker. Men de har vi ingen av enda, så vi får se... Hadde vi hatt en hall skulle jeg ønske meg denne "benken". Jeg har alltid hatt en forkjærlighet for slike "kino-rader".



Ute skulle disse lampene lyse opp! Vi har i dag noe av det mest håpløse utelyset jeg noensinne har sett. Glasset er så mørk farget at det nesten ikke kommer lys gjennom nå vinterstid. Når veggfargen på huset forandres kommer det nok noe nytt utelys også!


Til dunkene vil jeg ha oliventrær til terrassen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar